Máte pocit, že vám v práci chybí pár rukou navíc? Potřebujete pomoci s rutinními úkoly a telefonáty, které se vám hromadí? Jisté je, že nejste sami. Řešení je jednodušší, než si myslíte. Virtuální asistenti vám usnadní pracovní život a stanou se součástí vašeho týmu.
Virtuální asistenti pro lepší komunikaci s klienty
Virtuální asistenti mohou mít různé podoby a zvládat za vás různé úkoly. Na jedné straně mohou být vaším vzdáleným asistentem, kterému delegujete část své práce.
Představte si však chytré asistenty, kteří jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu a automatizují vaši komunikaci s klienty jako chatbot (textová komunikace), voicebot (hlasová komunikace) nebo mailbot.
Virtuální asistent bez únavy a s vášní pro rutinu.
Digitální virtuální asistenti se nejčastěji používají v oblasti zákaznické podpory. Podle zkušeností mnoha firem dostávají velké množství dotazů, jejichž odpovědi a řešení klienti snadno najdou na jejich webových stránkách. Ideální zadání pro chatbota, který se neunaví a klidně po milionté příjemně a zdvořile odpoví na stejný dotaz.
Virtuální asistent jako podpora prodeje a marketingu
Strojové učení a umělá inteligence posouvají hranice využití virtuálních asistentů ještě dál. Mohou zákazníkům doslovapomáhat s výběrem produktů či služeb na míru nebo sami zpracovávat objednávky.
Pro marketingovou komunikaci shromažďují a analyzují údaje o zákaznících, vytvářejí personalizované nabídky a spravují sociální sítě.
(Ne)dokonalost virtuálních asistentů
Virtuální asistenti jsou rozhodně skvělým nástrojem, který může plnit vybrané pracovní úkoly jako člen vašeho týmu. Na druhou stranu ne vždy dokáží porozumět složitým problémům a řešit nestandardní situace.
Aby se stali skutečným a dlouhodobě efektivním přínosem pro váš tým, doporučujeme přehodnotit jejich výběr (alespoň jednou ročně) a sledovat nové trendy a technologie. Hlavním impulsem pro jejich využití jsou samozřejmě změny potřeb a požadavků vaší cílové skupiny.
Foto: elements.envato.com